Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Ο άνθρωπος πάνω από το αυτοκίνητο.

Δυο ενδιαφερουσες προτασεις για τη σημερινη ημερα :


1


Σαν άνθρωποι που επανειλημμένα βρεθήκαμε αντιμέτωποι με το πρόβλημα των τροχαίων συγκρούσεων, όχι σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά με άμεση σωματική και ψυχική επαφή, συμπαραστάτες στην συνήθως άνιση μάχη που δίνουν τα θύματα, έχοντας γνωρίσει από κοντά τον πόνο και τις αβάσταχτες επιπτώσεις που ακόμα και μια μικρή σύγκρουση προκαλεί σε ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων, δεν μπορούμε να παρατηρούμε απαθείς την αδυναμία επίτευξης των στόχων που κατά καιρούς τίθενται τόσο από την ΕΕ όσο και από τη χώρα μας, ειδικότερα σε σχέση με την μείωση του αριθμού των τροχαίων και των θυμάτων τους.

Αν με ένα γενικό τρόπο η αχαλίνωτη πριμοδότηση του ΙΧ, η ιστορική ανεπάρκεια του οδικού δικτύου, η επιθετική οδήγηση αλλά και η διαφθορά και η έλλειψη οποιασδήποτε συνέπειας για τους θύτες δημιουργούν το πλαίσιο για την διαρκή αναπαραγωγή των τροχαίων συγκρούσεων, η θεωρία πως οι τροχαίες συγκρούσεις είναι «ατυχήματα» και μάλιστα «εξ αμελείας» έρχεται με ένα πολύ ειδικό τρόπο να ξεπλύνει, εφησυχάσει και απενοχοποιήσει τους εμπλεκομένους. Από τον «αμελή» οδηγό που παραβιάζει το κόκκινο, τον «αμελή» δήμαρχο που δεν ξηλώνει τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, τον «αμελή» νομάρχη που ξεχνάει να φτιάξει στηθαία στους γκρεμούς, τον «αμελή» υπουργό που ξεχνάει κάθε υποτροπή να πατάξει την διαφθορά που ο ίδιος δηλώνει πως κυριαρχεί στο χώρο απόκτησης διπλωμάτων οδήγησης.

Ως πρώτο βήμα κατάθεσης μιας δήλωσης πως θέλουμε πραγματικά κάτι να αλλάξει, αλλά και σαν ένδειξη σεβασμού στους δεκάδες χιλιάδες νεκρούς και εκατοντάδες χιλιάδες τραυματίες από τις τροχαίες συγκρούσεις στη χώρα μας, ζητάμε από όλους -άτομα και φορείς- να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τον όρο «ατύχημα» όταν αναφέρονται σε τροχαίες συγκρούσεις. Ας σταματήσουμε να υποκρινόμαστε πως κανένας τελικά δεν φταίει. Ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του με ότι αυτό συνεπάγεται.

-Ζητάμε από το Υπουργείο Υγείας να αναλάβει άμεσα δραστικό ρολό στο θέμα της πρόληψης όσο και της μετά τη σύγκρουση φροντίδας. Πρόκειται για ένα μείζον θέμα της δημόσιας Υγείας και του Πολιτισμού (ενδεικτικά: πρώτη αιτία θανάτου και αναπηριών για τους κάτω των 45 ετών ) και όχι θέμα τεχνοκρατικών διευθετήσεων.

-Καλούμε τους συνδικαλιστικούς και επιστημονικούς φορείς του χώρου της Υγείας να υποστηρίξουν ενεργά όλες τις πρωτοβουλίες για την υπεράσπιση των συμφερόντων των θυμάτων και την αύξηση της οδικής ασφαλείας. Να συμμετάσχουν ενεργά στην Διεθνή Συνεργασία ενάντια στο Οδικό Τραύμα (ICART).

-Ζητάμε από τα πολιτικά κόμματα και την κυβέρνηση να αναγνωρίσουν, όπως έχει κάνει ο ΟΗΕ από το 2005, την Παγκόσμια Μέρα Μνήμης των Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων.

-Ζητάμε από την κυβέρνηση να έχει ουσιαστικό λόγο στην Διυπουργική συνάντηση της Μόσχας, να υποστηρίξει το ψήφισμα που με πρωτοβουλία του Π.Ο.Υ. έχουν υπογράψει πάνω από 70 ΜΚΟ από 40 χώρες του κόσμου που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια και, σαν ένδειξη αλλαγής πορείας, να μην εκπροσωπηθεί από τον Υπουργό Μεταφορών. Μιλάμε για τις ζωές και όχι για τα αυτοκίνητα η δρόμους.

http://www.ygeianet.gr/keimeno.php?id=12089



2

H Κυριακή 1 Νοεμβρίου, είναι αφιερωμένη στη Δωρεά Οργάνων για Μεταμόσχευση. Συγκεκριμένα, το πρώτο 9μηνο του 2009, 3.096 πολίτες αιτήθηκαν και απέκτησαν την Κάρτα Δωρητή Οργάνων, ενώ κατά το ανάλογο διάστημα του 2008 και του 2007, ο αριθμός των πολιτών αυτών μόλις έφτανε τα 1.745 και 1.721 άτομα αντίστοιχα. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία σήμερα αποτελούν δωρητές οργάνων μόνο 91.200 πολίτες (0,8% του πληθυσμού).
Ο νέος υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του, για ν' αντιμετωπίσει το καυτό θέμα των τροχαίων, προτίθεται να κάνει αυστηρότερο τον κώδικα, ν΄ανεβάσει τα πρόστιμα και ν' αστυνομεύει περισσότερο τους δρόμους. Απέναντι σ' όλα αυτά εμείς συμφωνούμε;
Έχω προτείνει, το πώς θα βρούμε μια εναλλακτική πρόταση, ως κόμμα μ' ευαισθησίες. Το πως η παραινετική διαμεσολάβηση της πολιτείας, μπορεί να κάνει τον ασυνείδητο οδηγό, ν' αντιληφθεί, το βάρος της ανεγκέφαλης πράξης του, όταν συλλαμβάνεται για υπερβολική ταχύτητα! Να του γίνεται σύσταση, ενημέρωση για τους κινδύνους και τα θύματα των τροχαίων, να παρακολουθεί
αναγκαστικά προγράμματα επισκέψεων, στο Κέντρο Αποκατάστασης Θυμάτων στο ΚΑΤ και αλλού. Τέλος προαιρετικά, να γίνεται εθελοντής δωρεάν οργάνων (όταν του έρθει το μοιραίο), με κινητρο την απαλαγη απο το προστιμο εφαπαξ.

Μιχάλης Μιχελής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου